Medicana International İzmir Hastanesi

Omuz Artroskopisi

Formu doldurun, en kısa sürede sorularınızı yanıtlayalım.

Omzunuz, vücudunuzdaki diğer eklemlerden daha fazla hareket edebilen karmaşık bir eklemdir. Omuz eklemi üç kemikten oluşur: üst kol kemiğiniz (humerus), kürek kemiğiniz (skapula) ve köprücük kemiğiniz (klavikula).

Artroskopi, ortopedi cerrahlarının eklem içindeki sorunları incelemek, teşhis etmek ve tedavi etmek için kullandıkları bir prosedürdür.

Artroskopi kelimesi, “arthro” (eklem) ve “skopein” (bakmak) olmak üzere iki Yunanca kelimeden gelir. Terim, kelimenin tam anlamıyla “eklem içine bakmak” anlamına gelir. Omuz artroskopisi sırasında cerrahınız omuz ekleminize artroskop adı verilen küçük bir kamera yerleştirir. Kamera, resimleri bir video monitöründe görüntüler ve cerrahınız bu görüntüleri minyatür cerrahi aletlere rehberlik etmek için kullanır.

Artroskop ve cerrahi aletler ince olduğundan, cerrahınız standart, açık cerrahi için gereken daha büyük insizyonlar yerine çok küçük insizyonlar (kesikler) kullanabilir. Bu, hastalar için daha az ağrı ile sonuçlanır ve iyileşme ve favori aktivitelere dönüş için gereken süreyi kısaltır.

Omuz artroskopisi 1970’lerden beri yapılmaktadır. Bu teknik teşhis, tedavi ve iyileşmeyi bir zamanlar mümkün olduğu düşünülenden çok daha kolay ve hızlı hale getirdi. Omuz artroskopisindeki gelişmeler, her yıl yeni enstrümanlar ve teknikler geliştirildikçe gerçekleşir.

Ameliyatsız tedaviye yanıt vermeyen ağrılı bir durumunuz varsa doktorunuz omuz artroskopisi önerebilir. Cerrahi olmayan tedavi, dinlenmeyi, fizik tedaviyi ve iltihabı azaltabilen ve yaralı dokuların iyileşmesini sağlayan ilaçlar veya enjeksiyonları içerir. Omuz problemlerinin çoğundan yaralanma, aşırı kullanım ve yaşa bağlı aşınma ve yıpranma sorumludur. Omuz artroskopisi, rotator manşet tendonlarına, labruma, eklem kıkırdağına ve eklemi çevreleyen diğer yumuşak dokulara zarar veren birçok sorunun ağrılı semptomlarını hafifletebilir.

Yaygın artroskopik prosedürler şunları içerir:

• Rotator manşet tamiri
  • Labrumun onarımı